Выхавацелю дзіцячага сада. Арганізацыя работы ў летні перыяд
- автор: admin
- категория: Дошкольное образование
- 25-05-2018, 10:44
- просмотров: 2000
Працэс выхавання дзяцей бесперапынны. Вялікія патэнцыйныя магчымасці для ўсебаковага развіцця асобы дзіцяці закладзены ў працэсе выхаваўча-адукацыйнай работы з дзецьмі ва ўмовах прагулкі. Тут як нідзе прадастаўляюцца ўнікальныя ўмовы для рознабаковага развіцця дзіцяці, у поўнай меры задавальняюцца яго патрэбы ў актыўных рухах, самастойных дзеяннях пры азнаямленні з навакольным светам, новых яркіх ўражаннях, свабоднай гульні як з прыродным матэрыялам, так і з цацкамі. Аднак з-за сваіх узроставых асаблівасцей, дзеці не могуць выкарыстоўваць увесь час прагулкі з максімальнай карысцю для свайго развіцця. Дарослы павінен педагагічна правільна кіраваць іх дзейнасцю.
У летні час дзеці праводзяць на паветры практычна ўвесь час з моманту прыходу ў дашкольную ўстанову, заходзячы ў памяшканне толькі для прыёму ежы і сну.
Для таго, каб дзеці ахвотна заставаліся на прагулцы адведзены па рэжыме час, неабходна ім стварыць умовы для разнастайнай дзейнасці.
Стварэнне ўмоў.
Акрамя стацыянарна устаноўленага абсталявання, на ўчастак варта выносіць дадатковы матэрыял, які служыць для замацавання, удакладнення, канкрэтызацыі новых ведаў дзяцей аб навакольным свеце, а таксама трэніруе іх назіральнасць, уменне параўноўваць, абагульняць, рабіць простыя вывады. Гэта наборы пэўных відаў аб'ектаў, выкананых з пластмасы, гіпсу або дрэва.
1 набор: казачныя персанажы, знаёмыя дзецям (вышыня фігурак 40-60 см). Дзеці іх разглядаюць разам з дарослым, успамінаючы любімыя казкі, нядаўнія святочныя падзеі. Часам героі прыносяць сюрпрызы (для пачатку дзейнасці).
2 набор: знаёмыя дзецям цацкі жывёл: мядзведзь, ліса, заяц (ад 60 да 80 см). Для падтрымання цікавасці і ўважлівасці дзецям час ад часу ў афармленне аб'ектаў ўносяць сюрпрызныя моманты (апранаюць хустку, садзяць лісе на нос калабка).
3 набор: знаёмыя цацкі птушак: варона, верабей, голуб, сарока, снягір (даўжыня 10-15 см, вышыня 5-7 см). Дзеці самастойна знаходзяць іх, разглядаюць будову цела, паказваюць характэрныя рухі цела, імітуюць голас. Гэтыя атрыбуты расстаўляюць па ўсім участку, не больш за 4-5 фігур адначасова, затым змяняюць праз 10-12 дзён, тым самым падтрымліваючы ўстойлівую цікавасць дзяцей да іх.
Можна ўсталяваць стацыянарны шчыт (40 * 60 см, падстаўка да 60 см). На яго выхавацель вывешвае маляўніча аформленую ілюстрацыю знаёмай дзецям казкі, час ад часу замяняючы. Дзеці з дапамогай выхавацеля могуць успомніць сюжэт ўсёй казкі.
У летні час з мэтай развіцця назіральнасці і ўменні заўважаць змены ў адным са спакойных месцаў ўчастка можна арганізаваць возера (Урыць тазік ў зямлю і абкласці дзёрнам). У цёплы дзень каля яго загараюць лялькі, плаваюць качкі, а ў пахмурны каля яго можна пасадзіць рыбака. Такія змены ў сюжэце, не пакідаюць дзяцей абыякавымі.
Ярка упрыгожаны ўчастак сам па сабе выклікае ў дзяцей ўстойлівы станоўчы настрой, жаданне ісці на прагулку. На прагулцы павінны быць цацкі, якія добра паддаюцца санітарнай апрацоўцы. Для гульняў вылучаюцца маляўніча аформленыя лялькі, адзенне якіх дзеці самастойна могуць зняць, а лялек выкупаць. Дзеці малодшага дашкольнага ўзросту гуляюць індывідуальна або аб'яднаўшыся невялікі падгрупы (2-3 чалавекі), таму цацкі неабходна размяшчаць па ўсёй тэрыторыі ўчастка.
Ўмовы для актывізацыі руху дзяцей.
Адной з асаблівасцей малодшага дашкольнага ўзросту з'яўляецца патрэбнасць дзяцей у актыўных і разнастайных рухах. У летні час гэтая патрэбнасць павінна цалкам задавальняцца. Галоўнае для педагога - звярнуць увагу на тое, каб адзенне было зручнае і дзеці не пераграваліся.
Структура і кампаненты прагулкі.
Структурнымі кампанентамі прагулкі з'яўляюцца:
• Разнастайныя назіранні;
• Дыдактычныя заданні;
• Праца саміх дзяцей;
• Рухомыя гульні і практыкаванні;
• Індывідуальная работа.
• Гульні з вадой і пяском.
• Арганізацыя сюжэтна-ролевых гульняў.
Усе гэтыя кампаненты дазваляюць зрабіць прагулку больш насычанай і цікавай. Акрамя таго, яны выступаюць не як асобныя педагагічныя мерапрыемствы, а як лагічна абгрунтаваныя часткі таго асноўнага, што запланавана выхавацелем на канкрэтнай прагулцы.
Кожны з абавязковых кампанентаў прагулкі працягваецца ад 7 да 15 мінут і ажыццяўляецца на фоне самастойнай дзейнасці дзяцей.
У летні час дзеці праводзяць на паветры практычна ўвесь час з моманту прыходу ў дашкольную ўстанову, заходзячы ў памяшканне толькі для прыёму ежы і сну.
Для таго, каб дзеці ахвотна заставаліся на прагулцы адведзены па рэжыме час, неабходна ім стварыць умовы для разнастайнай дзейнасці.
Стварэнне ўмоў.
Акрамя стацыянарна устаноўленага абсталявання, на ўчастак варта выносіць дадатковы матэрыял, які служыць для замацавання, удакладнення, канкрэтызацыі новых ведаў дзяцей аб навакольным свеце, а таксама трэніруе іх назіральнасць, уменне параўноўваць, абагульняць, рабіць простыя вывады. Гэта наборы пэўных відаў аб'ектаў, выкананых з пластмасы, гіпсу або дрэва.
1 набор: казачныя персанажы, знаёмыя дзецям (вышыня фігурак 40-60 см). Дзеці іх разглядаюць разам з дарослым, успамінаючы любімыя казкі, нядаўнія святочныя падзеі. Часам героі прыносяць сюрпрызы (для пачатку дзейнасці).
2 набор: знаёмыя дзецям цацкі жывёл: мядзведзь, ліса, заяц (ад 60 да 80 см). Для падтрымання цікавасці і ўважлівасці дзецям час ад часу ў афармленне аб'ектаў ўносяць сюрпрызныя моманты (апранаюць хустку, садзяць лісе на нос калабка).
3 набор: знаёмыя цацкі птушак: варона, верабей, голуб, сарока, снягір (даўжыня 10-15 см, вышыня 5-7 см). Дзеці самастойна знаходзяць іх, разглядаюць будову цела, паказваюць характэрныя рухі цела, імітуюць голас. Гэтыя атрыбуты расстаўляюць па ўсім участку, не больш за 4-5 фігур адначасова, затым змяняюць праз 10-12 дзён, тым самым падтрымліваючы ўстойлівую цікавасць дзяцей да іх.
Можна ўсталяваць стацыянарны шчыт (40 * 60 см, падстаўка да 60 см). На яго выхавацель вывешвае маляўніча аформленую ілюстрацыю знаёмай дзецям казкі, час ад часу замяняючы. Дзеці з дапамогай выхавацеля могуць успомніць сюжэт ўсёй казкі.
У летні час з мэтай развіцця назіральнасці і ўменні заўважаць змены ў адным са спакойных месцаў ўчастка можна арганізаваць возера (Урыць тазік ў зямлю і абкласці дзёрнам). У цёплы дзень каля яго загараюць лялькі, плаваюць качкі, а ў пахмурны каля яго можна пасадзіць рыбака. Такія змены ў сюжэце, не пакідаюць дзяцей абыякавымі.
Ярка упрыгожаны ўчастак сам па сабе выклікае ў дзяцей ўстойлівы станоўчы настрой, жаданне ісці на прагулку. На прагулцы павінны быць цацкі, якія добра паддаюцца санітарнай апрацоўцы. Для гульняў вылучаюцца маляўніча аформленыя лялькі, адзенне якіх дзеці самастойна могуць зняць, а лялек выкупаць. Дзеці малодшага дашкольнага ўзросту гуляюць індывідуальна або аб'яднаўшыся невялікі падгрупы (2-3 чалавекі), таму цацкі неабходна размяшчаць па ўсёй тэрыторыі ўчастка.
Ўмовы для актывізацыі руху дзяцей.
Адной з асаблівасцей малодшага дашкольнага ўзросту з'яўляецца патрэбнасць дзяцей у актыўных і разнастайных рухах. У летні час гэтая патрэбнасць павінна цалкам задавальняцца. Галоўнае для педагога - звярнуць увагу на тое, каб адзенне было зручнае і дзеці не пераграваліся.
Структура і кампаненты прагулкі.
Структурнымі кампанентамі прагулкі з'яўляюцца:
• Разнастайныя назіранні;
• Дыдактычныя заданні;
• Праца саміх дзяцей;
• Рухомыя гульні і практыкаванні;
• Індывідуальная работа.
• Гульні з вадой і пяском.
• Арганізацыя сюжэтна-ролевых гульняў.
Усе гэтыя кампаненты дазваляюць зрабіць прагулку больш насычанай і цікавай. Акрамя таго, яны выступаюць не як асобныя педагагічныя мерапрыемствы, а як лагічна абгрунтаваныя часткі таго асноўнага, што запланавана выхавацелем на канкрэтнай прагулцы.
Кожны з абавязковых кампанентаў прагулкі працягваецца ад 7 да 15 мінут і ажыццяўляецца на фоне самастойнай дзейнасці дзяцей.